Re: [ITPOLITIK] Dansk Blindesamfund

klavs klavsen wrote:

> Hvis nu man gjorde dem opmærksom på at w3c standarden netop er lavet for
> bl.a. blinde og
> at de ved ikke at følge den selv (som ikke kræver meget arbejde på de få
> sider de har - jeg ville gerne give dem en hånd), får sværere ved at
> berettige klager over andre sites (inkl. offentlige ydelser osv.) som
> heller ikke følger dem, og dette kan i den sidste ende betyde meget
> besvær eller gøre det 100% umuligt for DK-blinde at benytte sig af f.ex.
> statens nye tiltag for at gøre ydelser tilgængelige hjemmefra - hvilket
> [...]

Jeg synes det ville være den helt rigtige måde at henvende sig på, høfligt
med et tilbud om hjælp. Man skal bare passe på ikke at fornærme dem og ikke
at få deres webmedarbejder til at føle sig irettesat, og det kan være svært
nok. Men måske skulle man starte med at prøve at få en positiv kontakt -
altså, undlad i det første brev at skrive "I laver jeres websider forkert".
Men find en god indledning a la "vi arbejder på at websider generelt skal
blive mere tilgængelig for blinde" eller "det er ikke ret meget der skal
til for at gøre jeres webside endnu bedre". Jeg ved det ikke. Men det skal
nok gøres diplomatisk. Jeg ville blive møgsur over at få en eller anden
bedrevidende mail om at jeg burde lære at lave websider - især hvis de
havde ret. Telefonen er måske bedre, idet du kan tilbyde din hjælp, og
forklare problemet grundigere.

Donno just my 2 cents

--
Hanne Munkholm         sslug@sslug
Leder af LinuxLab      http://LinuxLab.dk

Price is what you pay. Value is what you get. --Warren Buffet