Re: [ITPOLITIK] mplayer

Gitte Wange wrote:

> Og nu til dagens etiske indslag:
> Tror du virkelig ovenstående er meningen med streaming ?
>
> Jeg ved godt at det rent teknisk kan lade sig gøre at gemme en stream på
> ens harddisk. Det kan osse rent teknisk lade sig gøre at gå fra regningen
> på Vagabondos.
>
> Det er ikke ensbetydende med at man _gør_ det ...
>
> Hvis DR - eller andre der udbyder deres medieindhold via en streaming
> server - mente at du skulle downloade filen så havde de nok bare lagt et
> link op på siden direkte til filen. Derved kunne de spare en masse kroner
> til licens til streaming serveren ...

> [...]

Man kan gøre præcis det samme med en video eller en båndoptager. Det
bliver jo også sendt ud over radioen / fjernsynet, så jeg tror at dine
tanker er langt mere omfattende end tiltænkt... Jeg kan da sagtens finde
på at optage en god film fra fjernsynet, eller optage en speciel udgave
af tv-avisen fordi jeg synes at der er noget interessant og det tror jeg
er en holdning der er delt af det meste af den danske befolkning. Jeg
kan derfor ikke se noget problem i at gemme sine streams fra nettet.

--
// Mark Gjøl

Se! Nu uden pgp-sig :P
---------Hourly madness---------
lawsuit, n.:
	A machine which you go into as a pig and come out as a sausage.
		-- Ambrose Bierce