Re: [ITPOLITIK] mplayer

On Thu, 30 May 2002 15:07:13 +0200, Niels Elgaard Larsen wrote:

> Henrik> In <sslug@sslug>
>
> Henrik> Jeg har lige fået det til at fungere, inspireret af dagens snak
> om Henrik> at høre DR på nettet.
>
> Henrik> Det jeg gjorde var:
>

> Henrik> Har ikke prøvet video-streaming endnu, men det kommer.
>
> mplayer  mms://129.142.164.234/arlamini/arlamini_piger_high.wmv
>
> Og man kan endda gemme det:
> mencoder -o arlapiger.wma -ovc copy -oac copy
> mms://129.142.164.234/arlamini/arlamini_piger_high.wmv

Og nu til dagens etiske indslag:
Tror du virkelig ovenstående er meningen med streaming ?

Jeg ved godt at det rent teknisk kan lade sig gøre at gemme en stream på
ens harddisk. Det kan osse rent teknisk lade sig gøre at gå fra regningen
på Vagabondos.

Det er ikke ensbetydende med at man _gør_ det ...

Hvis DR - eller andre der udbyder deres medieindhold via en streaming
server - mente at du skulle downloade filen så havde de nok bare lagt et
link op på siden direkte til filen. Derved kunne de spare en masse kroner
til licens til streaming serveren ...

Ovenstående er hvad jeg vil betagne som gement tyveri ... bare mine
tanker ..

Hilsen Gitte