Re: [ITPOLITIK] mplayer

Henrik> In <sslug@sslug> Thomas Sørensen <sslug@sslug> writes:
> [...]

Henrik> Jeg har lige fået det til at fungere, inspireret af dagens snak om
Henrik> at høre DR på nettet.

Henrik> Det jeg gjorde var:

Henrik> Har ikke prøvet video-streaming endnu, men det kommer.

mplayer  mms://129.142.164.234/arlamini/arlamini_piger_high.wmv

Og man kan endda gemme det:
mencoder -o arlapiger.wma -ovc copy -oac copy mms://129.142.164.234/arlamini/arlamini_piger_high.wmv

Nu mangler vi bare at få Mozilla/Konquror/Flash til at starte mplayer automatisk.

Faktisk virker WMA nu meget bedre end Real. Fx kan man gemme videoerne.

Det er uheldigt hvis een producent (MS) sætter sig på det hele, men teknisk er
det nu ikke slemt for os linuxbrugere hvis folk skifter fra Real til WMA.

Vi må bare håber at der snart kommer et åbent format (Ogg, Tarkan)

--
   Niels Elgaard Larsen
   email: sslug@sslug