Re: [ITPOLITIK] mplayer

Sørensen <sslug@sslug> writes:

| Jeg har lige fået det til at fungere, inspireret af dagens snak om
| at høre DR på nettet.
|
| Det jeg gjorde var:
|
| 1) Hent mplayer-0.90pre4-1.i686.rpm og mplayer-font-iso1-1.0-1.noarch.rpm
| fra mplayer hjemmesiden, og installer dem ("rpm -ivh mplayer*rpm")
|
| 2) Hent w32codec-0.60.tar.bz2, også fra mplayer hjemmesiden. Det viste
| sig - via forsøg og debugging med "strace" - at disse filer SKAL bruges,
| i al fald på min Red Hat 7.2 installation. Pak dette tar-arkiv ud i
| /usr/local/lib, og lav et link fra "w32codec-0.60" til "win32" der.

Den pakke findes også som rpm, samme sted som du finder din mplayer.

| 2) Snus rundt på DR's hjemmeside indtil jeg fandt
| http://www.dr.dk/nav/netplayer/, hvor der er links til de forskellige
| programmer, der streames. F.eks. http://www.dr.dk/nav/netplayer/p1-wmp.asx

OK. Den kendte jeg så ikke til.

| 3) Afspil - inde fra KDE - med
| sudo mplayer -ao sdl -cache 64 http://www.dr.dk/nav/netplayer/p1-wmp.asx
| "-ao sdl" gør at den bruge KDE's artsd lyd-daemon i stedet for OSS
| systemet; det skulle også virke med Gnome's ESD. "-cache 64" er fordi
| det er ret tåbeligt at cache 8 MB af en audio stream som kun sendes
| med 64 KBit/sek

Øhm.. sdl er "Description: Simple DirectMedia Layer". Det har ikke noget
med KDE at gøre (med mindre de udvikler det). Jeg bruger SDL på min
blackbox uden brug af KDE eller gnome. Men hvad der _virkeligt_ undrede
mig, var din brug af sudo. Hvorfor gør du dog det??

| Har ikke prøvet video-streaming endnu, men det kommer.

Det virker fint. Også med divx, eller hvad man nu kunne ønske sig :)

- --
// Mark Gjøl

- ---------Hourly madness---------
	"That's right; the upper-case shift works fine on the screen, but
they're not coming out on the damn printer...  Hold?  Sure, I'll hold."
		-- e.e. cummings last service call