Re: [ITPOLITIK] mplayer

In <sslug@sslug> Thomas Sørensen <sslug@sslug> writes:

>Er der nogen der ved om der ligger en installationsvejledning til
>mplayer på på sslugs hjemmeside? Jeg har set under pgammer men jeg kan
>ikke se den

Jeg har lige fået det til at fungere, inspireret af dagens snak om
at høre DR på nettet.

Det jeg gjorde var:

1) Hent mplayer-0.90pre4-1.i686.rpm og mplayer-font-iso1-1.0-1.noarch.rpm
fra mplayer hjemmesiden, og installer dem ("rpm -ivh mplayer*rpm")

2) Hent w32codec-0.60.tar.bz2, også fra mplayer hjemmesiden. Det viste
sig - via forsøg og debugging med "strace" - at disse filer SKAL bruges,
i al fald på min Red Hat 7.2 installation. Pak dette tar-arkiv ud i
/usr/local/lib, og lav et link fra "w32codec-0.60" til "win32" der.

2) Snus rundt på DR's hjemmeside indtil jeg fandt
http://www.dr.dk/nav/netplayer/, hvor der er links til de forskellige
programmer, der streames. F.eks. http://www.dr.dk/nav/netplayer/p1-wmp.asx

3) Afspil - inde fra KDE - med
sudo mplayer -ao sdl -cache 64 http://www.dr.dk/nav/netplayer/p1-wmp.asx
"-ao sdl" gør at den bruge KDE's artsd lyd-daemon i stedet for OSS
systemet; det skulle også virke med Gnome's ESD. "-cache 64" er fordi
det er ret tåbeligt at cache 8 MB af en audio stream som kun sendes
med 64 KBit/sek

Har ikke prøvet video-streaming endnu, men det kommer.
--
Henrik Storner <sslug@sslug>