Re: [ITPOLITIK] Dansk Blindesamfund

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Hejsa
>
> Vi bruger jævnligt blinde og svagtseende som argument for at man skal
> overholde HTML standarderne. Dansk blindesamfund holder til på
> http://www.dkblind.dk/
>
> Jeg kan ikke umiddelbart få den side til at validere med noget....
>
> Er det ikke lidt .... uheldigt?

Hvis vi nu antager at de laver deres side så den virker i de browsere,
blinde bruger. Ligesom andre laver siderne til de browsere _deres_ kunder
bruger. Dvs. vi må antage at de går op i om siderne kan læses af blinde,
ligesom mange andre går op i at siderne kan læses i IE. Begge parter er
sikkert lige ligeglade med standarder. De vil bare servicere _deres_
kundegruppe. De er hverken værre eller bedre end alle de andre.

Det vi argumenterer for, er at alle websiderne skal virke både for blinde
og for IE brugere og for os andre (ikke nedladende ment, men jeg tilhører
ingen af de to katagorier). Dette kunne lade sig gøre hvis alle ulejligede
sig med at følge standarderne (og accepterede de begrænsninger de
indeholdt). Men havde vi forventet en højere samfundsmoral eller større
bevidsthed om problemet hos dansk blindesamfund end hos alle andre?

--
Hanne Munkholm         sslug@sslug
Leder af LinuxLab      http://LinuxLab.dk

Price is what you pay. Value is what you get. --Warren Buffet