Re: [ITPOLITIK] Hvidbog om fri software (was: Credits)

tir, 2002-05-28 kl. 21:56 skrev Hans Christian Studt:

> Da det er længe siden at jeg brugte sccs på Solaris så, hvis du lige
> kumne give mig et crash-kursus i den kommando du har brug kunne jeg
> sikkert selv checke in og ud - vil jeg tro ;-)
Det er før sket at jeg har givet lynkursus i at lave diff og lignende
til folk som jeg antog at var begyndere, men som jeg senere erfarede at
var nærmest it-veteraner. Man føler sig lidt fjollet. :->
De kommandoer er egentlig ret enkle idet der er sat nogle variabler med
de rigtige værdier. De tre kommandoer er:
cvs commit
cvs update
cvs checkout
Der er et rigtig godt kursus i FTAV bøgerne hvor jeg har lært det jeg
kender til cvs helt fra bunden.
http://www.sslug.dk/linuxbog/program/bog/brug-af-cvs.html

> Jeg vil også få brug for cvs til oversættelsen af interviewet med
> Villanuevas som jeg er ca. 30 % igennem.
Jeg tænkte nok du var i gang. :)
Hvis du vil sende mig et par afsnit så kan jeg oversætte dem og sende
dem til dig igen.

                       ...ooO0Ooo...
hackere? det eneste man skulle kunne var at sætte SQL kommandoer
ind i URL'en - det kan selv det dummeste scripkiddie finde ud af
 - der er helt klart noget sessionmanagement som valusudviklerne
skulle tage et kursus i - ligesom man kunne mene at asp ikke lige
er det bedste at kode sikkerhed i - spader =)
Kristian, 24. maj om: Valus afbrudt efter angreb af hackere