Re: [ITPOLITIK] Hackere er ikke det samme som angribere (was: Linux og danske virksomheder)

[snip]
> Mener du at alle eller måske nogle jyske dialekter ligger tættere
> på oldnordisk, end rigsdansk eller andre danske dialekter gør?
> Hvad baserer du i givet fald den påstand på?

Nej det er fakta at Jyder generelt har et langt større ordforråd end
sjællændere og øboerne (os som kommer fra sydlandet).
Jeg mærker det dagligt på uni hvor man snakker med jyder som bruger en
masse underlige ord som aldrig i livet har hørt før - det viser sig dog
ved opslag i ordbøger at ordet ofte findes....eller i hvert fald har
været brugt før i landet.

> Hvad er det som det danske linux-oversætterhold gør? Er der noget
> som du er tilfreds med vedrørende fordanskningen af linux?

Faktisk utilfreds med! jeg bryder mig ikke om at man SKAL finde "danske"
ord for nye ting når nu det engelske ord er godt på vej ind i sproget
uden problemer. Et nyt "dansk" ord er præcist lige så dansk som en
fordanskning af et engelsk ord, da ingen af dem rent faktisk findes i
det danske sprog endnu - og hvis de gør så er betydningen så gammel at
den ikke bør associeres med denne nye teknologi (som computerverden
ofte er).
Det er bl.a. en af årsagerne til at mit arbejde med oversættelse af
linux er blevet indstillet på ubestemt tid.

--
Kim Schulz - Freelance Development    | "When the going gets tough,
www.schulz.dk  - En nørds bekendelser | the tough get empirical."   --