Hackere er ikke det samme som angribere (was: Linux og danskevirksomheder)

man, 2002-05-27 kl. 22:20 skrev Jon Bendtsen:

> Jeg tror ikke, jeg ved. Hvis jeg skulle ind i en virksomhed, hvilket
> jeg absolut ikke skal, så ville jeg starte med at undersøge deres
> IT struktur, og evt. skaffe navnet på en ansat eller 2.

Men du svarede ikke på om det var især Linux.

> Det er ikke den tilfældige HACKER jeg tænker på, men dem der laver
> industrispionage.

Som subjekt til denne mail siger, er hackere ikke et synonym med
angribere. Selv om noget kunne tyde på at nogle hackere kunne finde på
at medvirke til angreb, så viser de fleste angribere sig ikke at være
hackere. Se feks. min signatur hvor ordet hackere bruges som et synonym
med ordet angribere.  :->

                       ...ooO0Ooo...
hackere? det eneste man skulle kunne var at sætte SQL kommandoer
ind i URL'en - det kan selv det dummeste scripkiddie finde ud af
 - der er helt klart noget sessionmanagement som valusudviklerne
skulle tage et kursus i - ligesom man kunne mene at asp ikke lige
er det bedste at kode sikkerhed i - spader =)
Kristian, 24. maj om: Valus afbrudt efter angreb af hackere