Re: [ITPOLITIK] Linux og danske virksomheder

Mandag den 27. maj 2002 18:43 skrev Martin Andersen:
> Hej.
>
> Brugen af Linux i danske virksomheder er noget
> jeg ønsker oplysninger om.
> Er der nogen der kender nogle virksomheder der
> bruger Linux på desktop PC'ere og/eller Servere ?

Alle udviklere i Ericsson Telebit benytter Linux på deres desktop. Vi
kommer dog ikke uden Microsoft Word(R), så her benytter vi Citrix(R).

> Eventuelt nogen der seriøst overvejer at skifte til f.eks.
> Staroffice og Linux ?

Staroffice er desværre ikke god nok til de urimelige komplicerede
skabeloner vi har til selv de mindste dokumenter, Så der er ingen vej
uden om Microsoft Word(R).

> En søgning på Google syntes jeg ikke giver noget særligt.

Du kommer nok til at scanne alle jobdatabaserne for ordet linux og
unix. Forvent ikke at få job hos Ericsson. Der skal globalt fyres
10.000 i år og det samme antal næste år. Dertil skal lægges de 20.000
der røj i svinget sidste år.

Godt man ikke bor i Stokholmsområdet - med mindre man altså er har
noget IT-venturekapital at fyre af :-)

Mvh
--
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark