Re: [ITPOLITIK] Oversættelse af villanuevas brev

On Mon, May 27, 2002 at 10:26:38AM +0200, Anna Jonna Armannsdottir wrote:
> Der er efterhånden en del rettelser i cvs som jeg har lavet i hånden
> som jeg ikke har gjort jer opmærksomme på.
>
> For at få et samlet overblik over rettelser siden version 108
> sender jeg hermed en henvisning til en diff
> mellem den nyeste version (1.4.6.115) og version 1.4.6.108
>
> http://keyparty.org/cgi-bin/viewcvs.cgi/trans/pol/villanuevea.txt.diff?r1=text&tr1=1.4.6.108&r2=text&tr2=1.4.6.115&diff_format=u
>
> De allerfleste af disse rettelser er en klar forbedring, men der er
> nogle få som jeg godt kunne tænke mig at kigge nærmere på.

'organisationer som leverer tillægsydelser' lyder konstrueret. Hvis
vi ikke kan kalde det 'it-servicefirmaer', kan vi saa ikke lave
'organisationer' om til 'firmaer' eller lign?

'Frit programmel-modellen' er maerkeligt og lyder maerkeligt.
Det burde vel minimum vaere '"Frit programmel"-modellen'?

'indkøb af tjenesteydelser' burde vel vaere 'indkøb af
tillægsydelser'? Ikke at jeg er begejstret for tillægsydelser...

Rasmus