Re: [ITPOLITIK] Oversættelse af villanuevas brev

Anna Jonna Armannsdottir wrote:
o service -> tjenester/service/assistance
 Denne har stadig en del grimme konsekvenser i dokumentet,
 specielt fra en konsistenssynsvinkel.

Jeg er enig i at der skal være konsistens feks. vedrørende ord som servicesektor. Der skal ikke være nogen tjenestesektor i
oversættelsen. Det er dog ikke ensbetydende med at vi skal udrydde det udmærkede ord tjeneste. Jeg lægger altså op til at vi kigger på hver enkelt betydning og gør konsekvent brug af samme ord for hver enkelt betydning.

Jeg mener at regnskabsmæsigt deler man tingene op i varer og tjenesteydelser, så jeg vil foreslå at anvende dette udtryk.

Hans Christian
--
If Windows XP is the answer, Then you didn't understand the question.