Re: [ITPOLITIK] limited form & exercise the latter

On Sat, May 25, 2002 at 11:50:17PM +0200, Hans Christian Studt wrote:
> Forslag til ny oversættelse af parantesen :
> "(i det begrænsede omfang, hvor staten også selv kan gøre brug af sin
> egen uafhængige frihed til at indgå aftaler)"

Dermed total saetning:

Det frie initiativ er selvfølgelig foreneligt med friheden til at drive
forretning og friheden til at indgå aftaler (i det begrænsede omfang,
hvor staten også selv kan gøre brug af sin egen uafhængige frihed til at
indgå aftaler)

Den er for tung. Jeg synes mit tidligere forslag med 'den' er OK. Ellers
en omskrivning af din:

Det frie initiativ er selvfølgelig foreneligt med friheden til at drive
forretning og friheden til at indgå aftaler (i det begrænsede omfang,
staten er tilladt at gøre det sidstnævnte)

Den synes jeg ogsaa er OK. Kommentarer?

Rasmus