Re: [ITPOLITIK] Oversættelse af villanuevas brev

fre, 2002-05-24 kl. 21:19 skrev Rasmus Andersen:

> Jeg han intet imod at erstatte det enkeltstaaende ord 'software'
> med 'programmel'. Men ukritisk at erstatte 'software' som en del
> af et stoerre sammensat ord gaar ikke. F.eks. 'programmeltekniker'
> er maerkvaerdigt, klodset og tydeligt et fordansket ord.

HSDG listen anbefaler at oversætte "software" som "programmel" men den
siger intet om at "software technician" skal oversættes som
"programmelteknikker". Så kan vi vel oversætte det som
"softwareteknikkere"?
Det er ligefør vi får et nationalt kompromi her?
Hvad siger andre folk fra HSDG (det er jeg selv men jeg må stille mig
udenfor)?

                       ...ooO0Ooo...
Hvis du vil agere som et frit menneske, nytter det ikke noget, at andre
gemmer din identitet. Du bliver udnyttet, gjort til en slave af et
digitalt marketingssystem som har defineret, hvad du må og ikke må.
tidligere brancheanalytiker Edward O'Hara om Microsofts .Net-strategi
ifølge sslug@sslug i Ingeniøren IT pp. 12, 2002-05-03