Re: [ITPOLITIK] Oversættelse af villanuevas brev

On Fri, May 24, 2002 at 08:01:48PM +0200, Anna Jonna Armannsdottir wrote:
> Jeg opfattede dette som en stavefejl og havde rettet det
> alle (næsten) steder.

Det er det ikke. Men ret det blot for konsistens.

> Brugen af proprietært programmel rejser alvorlig tvivl om
> hvorvidt disse betingelser kan opfyldes og der mangler endelige beviser
> i denne henseende og derfor er proprietært programmel ikke brugbart i
> den offentlige sektor.

Hvad med at erstatte det foerste 'og' med et semikolon? Saa tror jeg,
at saetningen er spiselig for mig.

> Er det det ikke bedre at sætte "er" mellem "andet" og "behovet"?

Saa skidt da :p

> Vedrørende s/software/programmel/ ser det ikke ud til at blive løst
> indtil videre. Måske skal vi inddrage et dommerpanel :)

Jeg han intet imod at erstatte det enkeltstaaende ord 'software'
med 'programmel'. Men ukritisk at erstatte 'software' som en del
af et stoerre sammensat ord gaar ikke. F.eks. 'programmeltekniker'
er maerkvaerdigt, klodset og tydeligt et fordansket ord.

Rasmus