Re: [ITPOLITIK] Oversættelse af villanuevas brev

fre, 2002-05-24 kl. 18:38 skrev Rasmus Andersen:

> Jeg ville gerne lade vaere, men jeg kan ogsaa godt lide 'detailleret'.
> Noget speciel grund til det skal rettes?
Jeg opfattede dette som en stavefejl og havde rettet det
alle (næsten) steder.

> Ikke saa vidt jeg husker. Jeg har heller ingen problemer med
> formuleringen.
Nå så har jeg nok husket forkert.

> 'De forbedrede vilkår som lovforslaget skaber for at øge udbuddet af
> bedre kvalificerede teknikkere'. Bemaerk s/teknikere/teknikkere/.

> Saetningen foer: '... af denne information' i stedet for '... til
> denne information'. Benaevnte saetning maa jeg vende tilbage til
> senere i aften.
OK.
Et forslag til rettelse af denne sætning:

Brugen af proprietært programmel rejser alvorlig tvivl om
hvorvidt disse betingelser kan opfyldes og der mangler endelige beviser
i denne henseende og derfor er proprietært programmel ikke brugbart i
den offentlige sektor.

Er det det ikke bedre at sætte "er" mellem "andet" og "behovet"?

Vedrørende s/software/programmel/ ser det ikke ud til at blive løst
indtil videre. Måske skal vi inddrage et dommerpanel :)

                       ...ooO0Ooo...
Hvis du vil agere som et frit menneske, nytter det ikke noget, at andre
gemmer din identitet. Du bliver udnyttet, gjort til en slave af et
digitalt marketingssystem som har defineret, hvad du må og ikke må.
tidligere brancheanalytiker Edward O'Hara om Microsofts .Net-strategi
ifølge sslug@sslug i Ingeniøren IT pp. 12, 2002-05-03