Re: [ITPOLITIK] Oversætte lseaf villanuevas brev

On Fri, 24 May 2002, Keld Jørn Simonsen wrote:

> Jeg må sige at softwareindustri og softwareselskaber lyder endnu mere
> underligt i mine ører. Det er da for alvor miskonstruerede ord.

Men ikke desto mindre de gængse begreber. Der er jo heller ingen der
bruger pladelager og linjeskriver mere, selvom det er de danske ord for
harddisk og printer. De engelske ord sniger sig ind og det er der nok ikke
rigtig noget at gøre ved. Dansk sprognævn har f.eks. "e-mail" med i nyeste
udgave af retstavningsordbogen.

Jeg tror aldrig jeg har læst eller skrevet "programmelindustri" og det
virker påtaget fordansket.

--
Jesper Holm Olsen, Graduate student working on my master thesis at the
                   Dept. of Computer Science, University of Copenhagen