Re: [ITPOLITIK] Oversættelse af villanuevas brev

fre, 2002-05-24 kl. 16:02 skrev Rasmus Andersen:

> Jeg er ikke lykkelig over den s/software/programmel/, der er blevet
> fortaget. Den virker unoedigt ukonsekvent og indfoerer soegte
> ordkonstruktioner, f.eks. programmelindustri og programmelselskaber.

Jeg indførte det fordi jeg troede at vi var enige om det.
Hvis vi er enige om at det alligevel er bedre med software
især på grunde af de søgte ordkonstruktioner, så kan
det sagtens lade sig gøre.

> Afsnit tre, definitionsafsnittet, indeholder "Open Source-programmel"
> vs. "kommerciel software". Hvorfor den manglende konsistens?

Det er en fejl. Hensigten er at gøre det helt konsekvent.

                       ...ooO0Ooo...
Hvis du vil agere som et frit menneske, nytter det ikke noget, at andre
gemmer din identitet. Du bliver udnyttet, gjort til en slave af et
digitalt marketingssystem som har defineret, hvad du må og ikke må.
tidligere brancheanalytiker Edward O'Hara om Microsofts .Net-strategi
ifølge sslug@sslug i Ingeniøren IT pp. 12, 2002-05-03