Re: [ITPOLITIK] Oversættelse af villanuevas brev

On Fri, May 24, 2002 at 12:02:32PM +0200, Anna Jonna Armannsdottir wrote:
> fre, 2002-05-24 kl. 10:03 skrev Rasmus Andersen:
> Den gik rent ind så nu har vi en version 1.4.6.100 både på web
> og i CVS.
>
> Jeg har ikke gennemlæst den endnu men det skal jeg til
> straks efter at jeg har sendt dette her. Derefter vil
> jeg evt indsende en liste med ting jeg synes skal poleres
> lidt mere.
>
> Så vidt jeg ved, har vi nu fået indført alle forslag til rettelser
> vedrørende ordene:
> konstitution, support, service, software.

Jeg er ikke lykkelig over den s/software/programmel/, der er blevet
fortaget. Den virker unoedigt ukonsekvent og indfoerer soegte
ordkonstruktioner, f.eks. programmelindustri og programmelselskaber.

Afsnit tre, definitionsafsnittet, indeholder "Open Source-programmel"
vs. "kommerciel software". Hvorfor den manglende konsistens?

Rasmus