Re: [ITPOLITIK] Oversættelse af villanuevas brev

Jeg er ikke sikker paa, at jeg er 100% tilfreds med nedenstaaende,
men lad os faa en RC2, saa jeg kan laese det hele samlet.

On Tue, May 21, 2002 at 02:42:52PM +0200, Anna Jonna Armannsdottir wrote:
> Disse er:
> <lang=da>
> Dette udsagn tyder på en vis uvidenhed om måden
> med hvilken <!-- XXX -->fri software bygges, fordi denne ikke maksimerer
> brugerens
> afhængighed af en bestemt platform som normalt sker i den
> proprietære softwareverden.

Dette udsagn tyder på en vis uvidenhed om måden fri software bygges,
da denne ikke maksimerer brugerens afhængighed af en bestemt platform,
som ellers er normalt i den proprietære softwareverden.

> [...]
> which free software is built, which does not maximize the dependence of
> the user on a particular platform, as normally happens in the realm of
> proprietary software.
>
> <lang=da>
> Med hensyn
> til understøttelse er det muligt at bruge fri software uden
> dem (ligesom med proprietært software), men enhver der så ønsker
> <!-- XXX -->
> kan skaffe understøttelse separat, enten fra lokale firmaer eller
> internationale selskaber, præcist ligesom for proprietært software.

Med hensyn til serviceaftaler er det muligt at bruge fri software uden
dem (ligesom med proprietær software), men enhver der så ønsker kan
indhente serviceaftaler seperat, enten fra lokale firmaer eller
internationale selskaber, præcist ligesom for proprietær software.

> [...]
> software.
>
> <lang=da>
> 12. I forummet blev brugen af Open Source-software i undervisning
> diskuteret uden at nævne det fuldstændige kollaps af dette initiativ
> i et land som Mexico hvor de statsansatte der startede projektet nu
> giver udtryk for at Open Source-software ikke gjorde det muligt
> at give en indlæring <!-- XXX --> til skoleeleverne.

12. I forummet blev brugen af Open Source-software i undervisning
diskuteret uden at nævne det fuldstændige kollaps af dette initiativ
i f.eks. Mexico, hvor de statsansatte der startede projektet nu
giver udtryk for, at Open Source-software ikke gjorde det muligt
at tilbydde viden til skoleeleverne.

> <lang=en>
> 12. In the Forum, the use of open source software
> in education was discussed, without mentioning the complete collapse of
> this initiative in a country like Mexico, where precisely the State
> employees who founded the project now state that open source software
> did not make it possible to offer a learning experience to pupils in the
> schools,

Rasmus