Re: [ITPOLITIK] Oversættelse af villanuevas brev

tir, 2002-05-21 kl. 14:24 skrev Rasmus Andersen:

> OK. Det venter jeg paa.

Hvad siger du til at kigge på de ganske få ting (markeret med XXX )
der mangler at få på plads så vi ka få en RC2. Det kan også godt være
at disse tekster er som de skal være, jeg føler bare at teksten
er lidt knudret endnu.

Det er kun disse ting der mangler, for at få en RC2. *LOKKE LOKKE* :))

Disse er:
<lang=da>
Dette udsagn tyder på en vis uvidenhed om måden
med hvilken <!-- XXX -->fri software bygges, fordi denne ikke maksimerer
brugerens
afhængighed af en bestemt platform som normalt sker i den
proprietære softwareverden.

<lang=en>
This statement implies a certain lack of knowledge of the way in
which free software is built, which does not maximize the dependence of
the user on a particular platform, as normally happens in the realm of
proprietary software.

<lang=da>
Med hensyn
til understøttelse er det muligt at bruge fri software uden
dem (ligesom med proprietært software), men enhver der så ønsker
<!-- XXX -->
kan skaffe understøttelse separat, enten fra lokale firmaer eller
internationale selskaber, præcist ligesom for proprietært software.

<lang=en>
In respect of
support services, it is possible to use free software without them (just
as also happens with proprietary software), but anyone who does need
them can obtain support separately, whether from local firms or from
international corporations, again just as in the case of proprietary
software.

<lang=da>
12. I forummet blev brugen af Open Source-software i undervisning
diskuteret uden at nævne det fuldstændige kollaps af dette initiativ
i et land som Mexico hvor de statsansatte der startede projektet nu
giver udtryk for at Open Source-software ikke gjorde det muligt
at give en indlæring <!-- XXX --> til skoleeleverne.

<lang=en>
12. In the Forum, the use of open source software
in education was discussed, without mentioning the complete collapse of
this initiative in a country like Mexico, where precisely the State
employees who founded the project now state that open source software
did not make it possible to offer a learning experience to pupils in the
schools,

                       ...ooO0Ooo...
Hvis du vil agere som et frit menneske, nytter det ikke noget, at andre
gemmer din identitet. Du bliver udnyttet, gjort til en slave af et
digitalt marketingssystem som har defineret, hvad du må og ikke må.
tidligere brancheanalytiker Edward O'Hara om Microsofts .Net-strategi
ifølge sslug@sslug i Ingeniøren IT pp. 12, 2002-05-03