Re: [ITPOLITIK] Spam

On Fri, 17 May 2002, "E. Sjørlund" wrote:

> Hvad med et system, hvor man skal gå ind på den enkelte kundes
> "mail-modtager-side" og udfylde informationer for at kunne komme til at
> sende til brugere?
> Altså en form for e-mail, hvor man skal være kendt i systemet, før man
> kan sende mail til det.
> Eller findes det allerede?

Det der forstår jeg ikke.

I øjeblikket er det lovligt at sende reklamer til folk, der har bedt om
det. Personlig mener jeg, at der må være krav om double-confirmation, for
at sikre sig, at folk har bedt om det, men i praksis tror jeg, at man
slipper godt fra single-confirmation.

Fairgain.org og jatak.com er begge initiativer, som lader folk få nogle få
ører mod at modtage reklamer. Hvis alle spammere sendte via disse
initiativer, så ville jeg betragte spamproblemet som løst.

/Ole
--
Registered Linux user #194. Get counted: http://counter.li.org
http://ole.tange.dk