Re: [ITPOLITIK] Ole vil elske at hade denne mand

On Fri, 17 May 2002, Claus Sørensen wrote:

> Jeg synes, den nuværende lov giver forbrugerne de bedste muligheder.

Jeg er enig i at tanken i den nuværende lov er i orden. Men §22.3 skal
rettes fra:

  Overtrædelser af § 2 ... er undergivet privat påtale.

til:

  Overtrædelser af § 2 og §6a ... er undergivet privat påtale.

> Så alt i alt kan det summeres til:
>
> 1. Det er ulovligt at spamme i Danmark.
> 2. Det kan ikke betale sig at hive spammere i retten.

Nej: Det er umuligt at hive spammere i retten. Kun forbrugerombudmanden
kan gøre noget.

> 3. Spammere har ikke nogen reel risiko i Danmark.

Mit forslag til lovændring er:

Gør det lovligt for enhver at hive en spammer i retten. Hvis sagen tabes
af spammeren, så skal han betale omkostninger + en bøde til den
forulempede. Bøden skal være i størrelsesorden kr. 1000.

Alle forulempede kan hive en spammer i retten. At en spammer er blevet
dømt een gang må ikke forhindre andre forulempede i også at kræve deres
ret. (Og ja: Det kan betyde, at hvis man spammer bare een gang, så
risikerer man at gå konkurs).

/Ole