Re: [ITPOLITIK] Ole vil elske at hade denne mand

fredag den 17. maj 2002 13:35 skrev E. Sjørlund:

> Kunne der ikke ligge en løsning i retning af postvæsnets (ikke særligt
> effektive) "reklamer nej tak" ordning. Noget i retning af et lovkrav om
> at alle uopfordrede mails skal være mærket, og at brugerne hos deres
> udbyder skal kunne framelde, at uopfordrede reklamer sendes videre til
> dem. Nu skal man jo heller ikke helt afvise reklamens værdi. Jeg køber
> fx. kun mærkevarer - dvs. varer af mærker, jeg aldrig har modtaget
> reklamer fra. De er jo i sagens natur en del billigere, da de ikke
> spilder penge på den slags blind markedsføring.

Jeg synes, den nuværende lov giver forbrugerne de bedste muligheder.

Hvis de er interesserede i reklamer, så kan de melde sig til og få nogen.

Hvis ikke, så lader man være - og det er ulovligt, hvis virksomhederne
ikke respektere det. Men der er ikke rigtig nogen sanktionmuligheder
overfor dem som krænker loven - se evt. Ole Tanges hjemmeside om hans
spam-retsag:

  http://ole.tange.dk/spamsag/

Så alt i alt kan det summeres til:

1. Det er ulovligt at spamme i Danmark.
2. Det kan ikke betale sig at hive spammere i retten.
3. Spammere har ikke nogen reel risiko i Danmark.

De herligste hilsner
--
Claus Sørensen        Electromagnetic Systems    Phone:  +45 45 88 14 44
Systemadministrator        Ørsted * DTU          Fax:    +45 45 93 16 34