Re: [ITPOLITIK] LINUX ORMEN SPISER VIDERE !

On Wed, 15 May 2002, Peter Maersk-Moller wrote:

> Hej
>
> De sidste par dage har jeg fået en oversigt fra Computerworld.dk
> med følgende oversigt.

> LINUX ORMEN SPISER VIDERE !
>
>   Nedsæt risikoen for Internet vira. Modtag sms, fax og e-mail næste gang en farlig Internet virus er på vej til
>   Danmark.
>
>   Få tilsendt gratis skriftligt materiale om hvordan her: Virus112

Jeg kan kun opfordre Virus112 til øjeblikkeligt at
stoppe denne dårlige reklame for sig selv - det er på
samme måde "rigtigt" hvis jeg annoncerer at "Virus112
stopper ikke virus" eller lignende. Overskriften er
vildledende og særdeles dårlig markedsføringsskik.

Anyway;
Antallet af vira til Linux/UNIX hurtigt kan tælles op
på et par fingre, mens Windows har over 60.000. Den
"bedste" virus til Linux er nok denne tekstbaserede
"Vær med i virus-kliken - forward denne mail til dine
venner og skriv derefter rm -rf ~ i et terminalvindue"

MVH

"I don't think Microsoft is evil in itself; I just think that they make
really crappy operating systems." -- Linus Torvalds