Re: [ITPOLITIK] LINUX ORMEN SPISER VIDERE !

ons, 2002-05-15 kl. 11:58 skrev Peter Maersk-Moller:
> LINUX ORMEN SPISER VIDERE !
Er det ikke misbrug af et registreret varemærke?

> Selv om overskriften kan forståes på mange måder, synes jeg stadig
> at det virker som FUD mod Linux.
Det er værre end frygt usikkerhed og tvivl,
det er et postulat om at Linux er en orm.

> Hvad kan man gøre mod sådan FUD - ud over selvfølgelig at bryde ind på
> deres server og ændre teksten til, hvad der rettelig burde stå. Firmaer
> baseret på OSS lider jo økonomisk under sådan FUD-angreb.
Advare dem med at de er i gang med at misbruge
et registreret varemærke. Det er måske netop hensigten,
at få os til at overtage deres retorik?

Hvad med i stedet for, at belære dem om hvad Linux er
og om Tux den søde pingvin.

I hvilke operativsystemer lever computerworlds orm bedst?
Hvad levere computerworlds orm af?

                       ...ooO0Ooo...
Hvis du vil agere som et frit menneske, nytter det ikke noget, at andre
gemmer din identitet. Du bliver udnyttet, gjort til en slave af et
digitalt marketingssystem som har defineret, hvad du må og ikke må.
tidligere brancheanalytiker Edward O'Hara om Microsofts .Net-strategi
ifølge sslug@sslug i Ingeniøren IT pp. 12, 2002-05-03