Re: [ITPOLITIK] kravet om fri software og aabne standarder

On Mon, 13 May 2002, Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Det er en meget kortsigtet løsning, fordi man derved umuliggør konkurrence
> på produkter.

Jeps - men det er det man er oppe imod.

> Jeg mener at vi skal forsøge at holde fast i at det er åbne standarder der
> er det centrale. Her kan vi godt finde noget opbakning i regeringens IT
> program (det der der kom fornyligt).

yes yes yes (det er også altid min private kæphest)

> Det er desværre nok for tidligt i DK at forsøge at få Open Source ind.
> Men, åbne standarder og formater tror jeg vi kan komme enog meget langt
> med i forhold til staten. Det handler nok bare om at hive fat i de rigtige
> mennesker.

Helt enig!
Men faktisk mener jeg godt man mange steder kan
stimulere til større anvendelse af OSS - f.eks. ved at
det offentlige efterspørger OSS-løsninger hvor der er
formålstjeneligt.

"Unix? What's that? Is that like Linux?"