Re: [ITPOLITIK] kravet om fri software og aabne standarder

man, 2002-05-13 kl. 08:43 skrev Mads Bondo Dydensborg:

> Det er desværre nok for tidligt i DK at forsøge at få Open Source ind.
Selvfølgelig mener du, at det ville være strategisk klogt at vente lidt.
:))

Peter Toft var inde på, at Linux ser ud til at have fremgang i
skoler og lignende institutioner. Det var også sådan at M$ vandt
markedet til at begynde med.

> Men, åbne standarder og formater tror jeg vi kan komme enog meget langt
> med i forhold til staten.
Eller som du selv har været inde på, at fastholde dem på
de anbefalinger som de selv har lavet samt w3c
standarderne.

                       ...ooO0Ooo...
Hvis du vil agere som et frit menneske, nytter det ikke noget, at andre
gemmer din identitet. Du bliver udnyttet, gjort til en slave af et
digitalt marketingssystem som har defineret, hvad du må og ikke må.
tidligere brancheanalytiker Edward O'Hara om Microsofts .Net-strategi
ifølge sslug@sslug i Ingeniøren IT pp. 12, 2002-05-03