Re: [ITPOLITIK] KBH annoncerer 27 digitale tjenester

Erik Lange wrote:
> ... Det svarer til at man på en kommune nægter at betjene en
> borger der er handicappet og ikke kan komme op af rådhusets trappe uden
> lift - her har det altid været et grundlæggende princip i offentlig dansk
> forvaltning, at man installerer en lift på radhusets trappe... man siger
> ikke bare "det var ærgeligt, så kan du ikke bruge vores tilbud om at
> snakke med en sagsbehandler".
Jeg er uenig.

Jeg er ikke handicappet fordi jeg ikke benytter MS produkter !
Jeg gøres handicappet fordi kommunens tilbud ikke er lavet så alle kan
benytte det.

OK, det er komma knepperi.

Men som udgangspunkt er det problemstillingen om at en service ikke stilles
til rådighed på lige vilkår. For jeg nægter at tro det er hensigten at det
ikke er alle der skal kunne benytte servicen.

Det er simpelthen fordi dem der laver det og dem der godkender det mangler
viden om dette.

Mvh

Per R Laursen