Re: [ITPOLITIK] KBH annoncerer 27 digitale tjenester

On 13 May 2002, Anna Jonna Armannsdottir wrote:

> Jeg mener at det er uforeneligt med åbenhed i forvaltningen, at
> bruge hemmelige metoder som borgeren på ingen måde kan få
> indsigt i, til behandling af borgerens fortrolige oplysninger.
> Denne uforenelighed er skærpet af, at myndighederne ikke
> giver borgeren tilsvarende alternativ som borgeren kan få
> fuld indsigt i.
> Hvad siger juristerne om dette her, er det brugbart?

Jeg er ikke jurist, men umiddelbart vil man nok fremstille det som at der
er tale om et tilbud. Hvis du ikke kan få adgang til det, fordi du f.eks.
ikke har en computer, er det jo bare synd.

Jeg mener at vinklen skal være mere over i retning af at kommunen
_tvinger_ folk til at investere i MS produkter, hvis man vil benytte sig
af skidtet.

Mads

Faced with the prospect of rereading this book, I would rather have my brains
ripped out by a plastic fork
                 - Charles Cooper, ZD net, in review of sslug@sslug by Bill Gates.