Re: [ITPOLITIK] KBH annoncerer 27 digitale tjenester

man, 2002-05-13 kl. 08:46 skrev Mads Bondo Dydensborg:

> OK. Her mener jeg at der må være basis for at SSLUG udsender en
> pressemedelelse. Jeg mener at vi skal kritisere at man igen har valgt at
> fokusere på teknologi fra _een_ "producent". Når man vil bruge digital
> forvaltning skal man sikre at man ikke fratager borgerne valg.

Jeg kommer i tanker om Villaneuevas brev til M$ Peru hvor har
argumenterer for principperne om åbenhed i forvaltningen,
som også gælder her i landet ifølge forvaltningsloven.

Jeg mener at det er uforeneligt med åbenhed i forvaltningen, at
bruge hemmelige metoder som borgeren på ingen måde kan få
indsigt i, til behandling af borgerens fortrolige oplysninger.
Denne uforenelighed er skærpet af, at myndighederne ikke
giver borgeren tilsvarende alternativ som borgeren kan få
fuld indsigt i.
Hvad siger juristerne om dette her, er det brugbart?

                       ...ooO0Ooo...
Hvis du vil agere som et frit menneske, nytter det ikke noget, at andre
gemmer din identitet. Du bliver udnyttet, gjort til en slave af et
digitalt marketingssystem som har defineret, hvad du må og ikke må.
tidligere brancheanalytiker Edward O'Hara om Microsofts .Net-strategi
ifølge sslug@sslug i Ingeniøren IT pp. 12, 2002-05-03