Re: [ITPOLITIK] kravet om fri software og aabne standarder

On Mon, 13 May 2002, Peter Toft wrote:

> <cut>

> Jeg har været med til en workshop i forrige uge hvor de
> præsenterede deres meget foreløbige resultater.  Det
> var tydeligt at to af statens repræsentanter bare ville
> have Microsoft rullet ud på hele linien og det var den
> eneste vej de ønskede.

Det er en meget kortsigtet løsning, fordi man derved umuliggør konkurrence
på produkter.

Jeg mener at vi skal forsøge at holde fast i at det er åbne standarder der
er det centrale. Her kan vi godt finde noget opbakning i regeringens IT
program (det der der kom fornyligt).

Det er desværre nok for tidligt i DK at forsøge at få Open Source ind.
Men, åbne standarder og formater tror jeg vi kan komme enog meget langt
med i forhold til staten. Det handler nok bare om at hive fat i de rigtige
mennesker.

Mads

I survived the Microsoft marketing holocaust and all I got was this lousy
Windows 2000 t-shirt.

                               - sslug@sslug