Re: [ITPOLITIK] varemærke (was: patenter på leverpostej

On Sat, 11 May 2002, Erik Lange wrote:

> De tilbyder nu Hanegal en licens, for at få "lov" til at lave "deres"
> postej - det er for mig at se pirateri, når de ikke engang selv laver et
> tilsvarende produkt.

Der burde være samme regler for patenter som varemærker: Hvis ikke du
bruger dit varemærke, og ikke håndhæver det med næb og klør, så mister du
retten til det.

Men den er jo meget lige frem, det med at tage et patent på noget man
aldrig har tænkt sig at udnytte, fordi det ikke passer ind i ens egne
produkter. Det passer så til gengæld hos konkurrenten, men ham giver man
ikke lov til at udnytte opfindelsen, eller man gør det til en meget høj
pris.

"Et patent giver eneret til at forhindre andre i at udnytte en
opfindelese" (Du får ikke nødvendigvis ret til selv at udnytte den)

mvh/hans
I don't _want_ people using Linux for ideological reasons.
I think ideology sucks.             -- Linus Torvalds