Re: [ITPOLITIK] patenter på leverpostej

lør, 2002-05-11 kl. 12:34 skrev Erik Lange:

> I sidste uge svarede Vidensminister Helge Sander mig således i Børsen online:
>
> "Patenters rolle er at give mulighed for, at man kan beskytte sine ideer og
> derved undgå, at andre stjæler ens arbejde. Men naturligvis skal der være
> en balance mellem på den ene side den beskyttelse, som et patent giver, for
> at få forrentet en investering i udvikling og på den anden side samfundets
> almene interesse i at undgå monopoler. Herudover skal der også tages hensyn
> til de aktører, som kan have vanskeligt ved at overskue patentsituationen.

Hvis det havde været i en af formiddagsaviserne, ville jeg
have forstået det som en beroligende sovepude til befolkningen.

Men dette her er Børsen online: erhvervsnyt.
Patentholdere og patentejere vil typisk læse dette. =)
Mon han virkelig mener det, eller bare er i gang med at
stikke en føler ud til erhvervslivet?
Jeg hælder mest til det sidste.

                       ...ooO0Ooo...
Hvis du vil agere som et frit menneske, nytter det ikke noget, at andre
gemmer din identitet. Du bliver udnyttet, gjort til en slave af et
digitalt marketingssystem som har defineret, hvad du må og ikke må.
tidligere brancheanalytiker Edward O'Hara om Microsofts .Net-strategi
ifølge sslug@sslug i Ingeniøren IT pp. 12, 2002-05-03