Re: [ITPOLITIK] patenter på leverpostej

At 09:20 PM 5/10/02, Morten Skaarup Jensen wrote:
On Friday 10 May 2002 10:51, you wrote:

> Eller skal de bare skynde sig at udtage nogle patenter selv, så de kan
> krydslicensere med evt. sagsøgere (Sådan som f.eks. Navision anbefaler små
> softwarevirksomheder at gøre - det ser jo ud til at ha' virket for dem) ?
> Er det her Hanegal har fejlet, og er det ikke deres egen skyld, at de ikke
> ønsker at patentere deres produkter, men kun bekymrer sig om at fremstille
> gode varer for at gi' forbrugerne et reelt valg ?

Den der med krydslicenser er jo ikke engang  sikker. Hvad hvis en patent haj
(et firma der kun har patenter og ikke producerer noget) sagsøger for
patentkrænkelse? så kan man ikke bare krydslicensere.

Det har du ret i - man kan efter min mening dog godt både være patent og producere noget.

Danish Crown producerer jo unægteligt noget - bare ikke fedtfattig leverpostej.

De tilbyder nu Hanegal en licens, for at få "lov" til at lave "deres" postej - det er for mig at se pirateri, når de ikke engang selv laver et tilsvarende produkt. Det er ihvertfald ikke for at beskytte deres egen "opfindelse" - den eksisterer jo ikke i praksis ;-)

Hilsen,
Erik