Re: [ITPOLITIK] konkurrenceklausuler (was: patenter på leverpostej

At 11:52 PM 5/10/02, Hans Schou wrote:

Altså, hvis du er bundet af en konkurrenceklausul er det noget skidt,
men hvis du er forhindret i at anvende den opfindelse/gode idé du en
gang har fået i et andet firma, så er det ikke at binde folk.

Jo - hvis jeg er Kok og ikke længere må bruge nogle bestemte kryderier, fordi den arbejdsplads som jeg fortalte hvad alle har vist i årevis har taget patent på vores almene viden - så er jeg (og alle andre) bundet på en for mig at se fuldstændig urimelig måde !

Det samme hvis jeg arbejder med matematik og har fortalt dem at 2+2 er 4... eller hvis det er et forlag jeg har solgt min første bog til...

Så er det efter min mening perverst, at resten af verdenen (mig selv inklusive) ikke længere må regne tingene rigtigt ud, eller skrive en ny bog over samme plot ;-)

Hvis det var en maskinfabrik der har brugt millioner på at udvikle en ny type plov, er det naturligvis noget andet...

Hilsen,
Erik