Re: [ITPOLITIK] konkurrenceklausuler (was: patenter på leverpostej

On Fri, 10 May 2002, Erik Lange wrote:

[Navision]
> Iøvrigt var deres største argument for patenter, at det er den ultimative
> konkurrenceklausul for dem, så de ikke behøvede bekymre sig om medarbejdere
> der stoppede og ville starte for sig selv - alt var patenteret så en

D. 2002-02-20 sagde de ikke sådan, mere noget i retning af:
http://www.sslug.dk/moede/hygge/2002-02-20/p02_patenter-software.txt
Søg efter: konkurrenceklausuler

"Patent er bedre end konkurrenceklausuler og aftaledokumentation Vi ønsker
også at kunne patentere for ikke binde vores medarbejdere på en sådan
måde, at vi skal have alle mulige former for konkurrenceklausuler kørende"

> af deres patenter... personligt synes jeg det er perverst at stavnsbinde
> sine udviklere på denne måde - men det har jo unægteligt givet dem noget

Jeg tror du og Navision har en forskellig opfattelse af at binde nogen.

Altså, hvis du er bundet af en konkurrenceklausul er det noget skidt,
men hvis du er forhindret i at anvende den opfindelse/gode idé du en
gang har fået i et andet firma, så er det ikke at binde folk.

mvh/hans
I don't _want_ people using Linux for ideological reasons.
I think ideology sucks.             -- Linus Torvalds