Re: [ITPOLITIK] patenter på leverpostej

On Fri, May 10, 2002 at 10:51:43AM +0200, Erik Lange wrote:

> Dette må nu også gælde for fødevarer. I en privat husholdning vil man ikke
> nok kunne krænke patenter (medmindre man opkræver meget store
> husholdningspenge *S*) - men hvad med en restauratør ?
>
> Skal kokken nu til at læse patentjura, hvis han/hun en dag føler sig
> inspireret til at lave noget nyt, og finder på en helt speciel
> krydderiblanding ?
>
> Skal restauratører nu til at forsikre sig imod evt. patentkrænkelser, hvis
> de har en kreativ kok ansat ?

Jeg har snakket lidt med en kokkeelev som jeg kender.
"[19:54:49] <milty> Det er mit indtryk at kokke gerne deler deres
opskrifter og ideer.. altså ikke så'n nogen steder som danish crown
etc, det er jo bare store firmaer.. men i restauranter etc udveksler
de gerne erfaringer.. kokke "låner" fra ALLE steder de kan komme til
det :-)"

Det er jo netop også det vi gør i opensource verden.

JonB