Re: [ITPOLITIK] patenter på leverpostej

On Fri, May 10, 2002 at 12:21:14AM +0200, Andreas Bach Aaen wrote:

> (klip)

> Dette er kun et bevis for, at der også findes tåbelige patenter på
> matrielle ting. Modstanden imod softwarepatenter går først og
> fremmest på, at der er urimeligt at kunne få patent på immatrielle
> ting.

Nja, ikke helt. Det her er et glimrende exempel på hvad der vil ske
når der kommer patenter på software. Leverpostej er en opskrift, det
er algoritmer og software også. Jeg tror vi kan få en forbundsfælle
i hanegal, og få dem forklaret at software patenter vil give samme
problem som de har. Egentlig synes jeg at nogen, men ikke mig, jeg
har slet ikke tid da jeg skriver bachelor projekt :/, men altså,
nogen skal skrive en presse meddellelse der sammenligner patenter
på opskrifter med patenter på software og algoritmer.

JonB