Re: [ITPOLITIK] Nu også Lokalbanken... :(

Carsten Svaneborg skrev:

> SSLUG kæmper for brugen af åbne standarder, ditto DKUUG, og
> det burde være muligt at samle nogle underskrifter på sådan
> et dokument, så det lyder af lidt.

Måske, men vær ikke for sikker :(

> PM delen kunne biddrage til at skabe opmærksomhed over hvorfor
> brugen af standarder er vigtigt istedet for blindt at implementere
> alt så det udelukkende er MS kompatibelt.

Jeg tror det er lidt ala:

  * Udviklet i tilfældigt MS program.
  * Crappy code testet til det virker i en browser (MSIE selvf. -
    den er jo "integreret" i Windows ;).
  * Produkt fremvises for chefen.
  * Development process over.

> Endeligt kunne det diskuteres om det er redelig forretningspraksis
> at udelukke folk ved at bruge proprietære særfunktioner, et er
> om de yder support, men i det mindste kunne de forsøge at lave
> noget der brugte standarder, er den ekstra værdi MS brugere får
> virkeligt værd iforhold til at droppe alle andre brugere?

Problemet er ikke så meget de ekstra MS funktioner. Problemet er bare,
at programmørerne er for ukritiske: Når nu MS giver dem en masse
funktioner gratis er der jo ingen grund til at bruge kostbar arbejdstid
på at læse standarder. Det er jo ikke "deres problem" - de skal bare
levere et produkt, der virker (og det gør webbankerne jo - i hvert fald
med den rigtige software :).

> Jeg har forøvrigt ingen problemer med min online-bank
> Sparkasse-Mainz, det virker upåklageligt under linux, og
> alle netscape og mozilla versioner jeg har prøvet.

Jamen, så synes jeg, at vi alle skal skifte bank til Sparkasse-Mainz ;)

Mvh.

--
Rune