Re: [ITPOLITIK] Nu også Lokalbanken... :(

Carsten Svaneborg skrev:

> Hvordan gik det med ombudsmanden? Tager han stadig imod klager omkring
> banker eller er det finanstilsynet eller hvem de nu hedder?

Aner det ikke. Jeg er ikke ekspert i klageinstanser (men jeg ved, at der
i Danmark _altid_ er mulighed for at klage et eller andet sted ;).

> Man kunne jo fx. skrive et offentligt klagebrev over at banker ikke
> implementere netbanker i standard html/java whatever, således at alle
> og enhver kan bruge dem, men bruger specielle proprietære formater,
> således at kun bruger mere særlige software produkter kan bruge dem.

Det var da ikke nogen dårlig idé :)

  * Er der opbakning til en sådan tekst?
  * Hvilken form skal den skrives i (EB format, pressemedd. eller et
    mere officielt sprog)?

> Det bør pointeres at support og understøttelse er to separate
> spørgsmål. En analogi er hvis DR kun sendte til B&O fjernsyn, så
> ville der også komme et oprør.

Analogier er godt (da folk sikkert ville glo måbende, hvis vi japper løs
om standard dit v. X.X, dat v. X.X. osv.)

> Og så sende det til finanstilsynet og medierne samtidigt.

Er det en god idé? Jeg er hverken for eller imod forslaget - Jeg er bare
uvidende :)

> overskrift: "Brugere klager over bankernes apartheit system"

Eller hvis den skal vække ekstra nysgerrighed: "Danske banker beskyldes
for apartheid." ??

Mvh.

--
Rune