Re: [ITPOLITIK] Kun IE fremover, Handelsbanken Midtbank

Keld Jørn Simonsen wrote:
... cut ...

> Nåh, jeg har jo været i udlandet, og har ligget syg, og i mellemtiden
> har SEB lavet det hele om. Så nu fungerer SEBs webbank slet ikke med
> netscape, og de giver den almindelige storsnudede forklaring om at de
> kun supporterer MS IE. Jeg tror jeg sælger mine investeringsbeviser
> og lukker kontoen hos dem. Og skriver et brev til direktøren.

Problemet med den ny SEB-netbank er man ikke kan logge ind hvis
nøglefilen findes i en linuxfil, men hvis du har din nøglefil på en
diskette eller mounter din Windows partition og lader Netscape læse
filen der kan du godt logge ind. Hvordan det så iøvrigt virker ved jeg
ikke endnu. Jeg har ikke fået noget storsnudet svar fra SEB. Jeg sendte
en mail til SEB om at jeg ikke kunne logge ind fordi problemet
tilsyneladende var, at en ny facilitet med at markere "Husk
underskriftsfil" ikke fungerede. Jeg fik et pænt svar med henvisning til
at der fandtes vejledninger på Netbank-linket på SEB's hjemmeside. Det
gav mig ideen om at bruge diskette og ydermere, hvad der selvfølgelig
ikke stod noget om i vejledningen, at jeg sikkert kunne læse på
Windows-partitionen. SEB svarede også at hvis jeg fortsat havde
problemer med Linux, kunne jeg bare ringe og komme til at tale med en
edb-ekspert. Da jeg nu kunne logge ind dog kun ved læse nøglefilen fra
et vfat filsystem har jeg svaret SEB tilbage at det nye program ikke kan
læse linuxfiler (ext2) og venter nu på et svar.

Med vnlig hilsen
Jørgen Heesche