Re: [ITPOLITIK] Nu også Lokalbanken... :(

Jon Bendtsen wrote:

> Nemlig, det er korrekt. Desuden kan du SLET ikke se på dem der ringer
> ind. En linux bruger vil jo sandsynligvis slet ikke ringe til dem, men
> evt. emaile, eller SLET IKKE KONTAKTE DEM. Derfor tror jeg ikke på de
> tal.

Min kæreste (der ikke bruger Linux men FreeBSD) har en Windowsmaskine til
det formål. Han har vist gjort sin bank opmærksom på problemet, men da ikke
ved at ringe til deres support... Jeg tror ikke et øjeblik på at han tætter
med som "Linuxbruger eller macbruger" i deres statistikker.

<snip>

> Nej, jeg tror ikke det hjælper før de direkte mister kunder til jyske
> bank, og de får at vide hvorfor.

De er begyndt, de har da mistet mig. Men jeg tror de er ret ligeglade. Der
skal nok ret mange kunder til, samlet.

Kan en af jer der er så entusiastiske, lave en erklærng folk kan skrive
under på? Noget med at "jeg er villig til at skifte eller har allerede
skiftet bank pga. at netbank systemet i min nuværende bank ikke overholder
gældende standarder og derfor ikke kan beynttes på mit system."  Ud over
navn kan folk også angive deres nuværende bank.

Bagefter et hint til CW eller måske noget mere Linuxvenligt: "1000
højtbetalte IT-eksperter truer med at skifte bank", og så breve direkte til
bankerne. Det flytter nok ikke noget i første omgang. men det er da et sted
at starte.

--
Hanne Munkholm         sslug@sslug
Leder af LinuxLab      http://LinuxLab.dk

Price is what you pay. Value is what you get. --Warren Buffet