Re: [ITPOLITIK] Nu også Lokalbanken... :(

On Mon, 6 May 2002, Mette Schmidt wrote:

>  Hvorledes vil du have at det skal kunne lade sig gøre at det tal kommer
>  højere op, så længe der ikke udvikles funktionelle netbank-applikationer
>  til linux?
>  Det lyder som et hønen og ægget-syndrom, men i virkeligheden drejer
>  det sig nok nærmere om at motivere folk, til at tage initivativ og
>  udvikle platforms-uafhængige applikationer.

Ja men problemet er i bund og grund ikke programmørerne... (Dem kan vi jo
skifte ud!) Nej det er de ledere der sidder og fortæller dem hvad de skal
lave. Og de mener åbenbart ikke det er nødvendigt at lave noget der kan
køre på alle platforme...
Og det er faktisk dem vi skal have påvirket...

>  Du er jo ikke alene om dine synspunkter, dem ser man mange steder
>  (bare kig på debat.computerworld.dk f.eks.).
>
>  Det drejer sig ikke om at Microsoft-brugere skal til at
>  "tænke som en linux-bruger", for det er jo et helt andet koncept.
>  Det drejer sig om vigtigheden i at holde internettet i et
>  platforms-uafhængigt miljø, hvor alle kan være med, være det
>  *nix,microsoft,mac,atari eller amiga-brugere..!

/Martin
--
Women... can't live with them
Pass me the beernuts