Re: [ITPOLITIK] Nu også Lokalbanken... :(

On Mon, 6 May 2002, Sune Rastad Bahn wrote:

> Jeg ønsker at at riste dig, men måske at oplyse lidt.

Jamen mange tak for det... Jeg frøs også lidt. :-)
Nej enhver form for oplysning der gør mig i bedre stand til at kunne
argumenter bla. over for vores programmører sætter jeg da pris på-

> Tillykke med det :-)

Tak tak... :-)

> [...]
> udvikle til internettet. Internettet er karakteriseret ved bla. at være
> hardwareplatform uafhængigt (hvorfor tror du ellers windows kunne mase sig
> ind på nettet i midten af 90'erne efter at nettet havde kørt på unix, vms
> og andre "rigtige" styresystemer i årtier?). Hvis netbankerne var rigtige
> netbanker og ikke IE-banker ville de virke både på Linux og Windows.
> Og nej, selv om dine kære programmør kollegaer påstår det modsatte er det
> ikke umuligt at lave en ægte webbank (ups, tre-dobbelt negation, men jeg
> tror alligevel du forstår hvad jeg mener :-).

Jeg forstår hvad du mener. :-)
Og jeg kan kun give dig ret.

> Vi kan da godt lave en telefonkæde så det tal kommer lidt op ;-)

He he... tjae... I kan da prøve :-)

> Nu er der jo forskel på at noget virker på en platform og så yde support.
> For min skyld må i godt nøjes med at yde support til skalde mænd over 65
> med hjemmeboende børn, og samtidig kræve de skal køre windows 3.1 på en 286.
> Bare jeres program ikke har de samme krav.

De krav har det da ikke endnu...

> [...]

> Jeg vil ikke have en linux bank, jeg vil have en netbank. Hvem siger jeg
> kun vil køre linux? hvad nu hvis jeg får løst til BSD, AIX, Hurd, Beos
> eller noget endnu mere eksotisk?
> Hvis jeg kan køre java, og har en browser der kan vise sider som følger w3c
> anbefalinger skal det i princippet virke.
>
> Jeg ville ønske bankerne skrev noget i stil med
>
> "overholder html4.01, java release 1.3.x" eller lignende.
> efterfulgt af
> "Der ydes support på følgende platforme:
> win98/NT/ME/2000/CE/XP med IE5.5"
> og hvis de gad kunne de så skrive f.eks.

Man kan da kun håbe...

/Martin
--
Women... can't live with them