Re: [ITPOLITIK] Nu også Lokalbanken... :(

On Mon, 6 May 2002, Per R Laursen wrote:

> Det er da noget være sludder .......
> Der er ikke tale om at skulle udvikle netbanker til forskellige platforme,
> kun at lave 'bæredygtig' software udvikling.
> Det vil sige at følge åbne standarder og gøre det ordentligt !

Well det var egenlig også det jeg mente, men jeg har da min personlige
tvivl om hvorvidt de nogensinde kommer til at følge standarderne. I hvert
fald så længe MS sidder på største delen af brugercomputerne.

> BEC benytter Java og Stylesheets, mon ikke det skulle være muligt at bruge
> Java til det det er lavet til, nemlig platform   U-afhængig program
> afvikling ?

Teoretisk set er Danske Banks løsning også platformsuafhængigt, der
findes også en java udgave som bruges til netscape brugere, men om den
virker? Jo... det gør den. Hvorfor de ikke har skiftet over til at kun at
bruge den i stedet for ActiveX? Jeg ved det ikke!

> BEC mangler kun lidt før at de er på rette vej. Når de har fundet sporet og
> alle deres kunder (Banker) kræver at det virker med andet end IE, så vil
> jeg godt spå om at det ikke tager lang tid før andre banker synes det er en
> god ide at de ikke hænges ud som om at de ikke følger standarder.

Hmmm... Nu er Danske Bank jo ikke så afhængig af BEC men jeg kan godt se
hvad du mener. Dog tror jeg der skal lægge tunge økonomiske argumenter til
grunde før det bliver gjort. I hvert fald sådan som situationen er lige
nu.

> Der er vel ikke nogen grung til at 'flame' og 'hagle' kun at fortsætte med
> at prøve at banke ind i hovedet på bankerne at det ikke er fornuftigt,
> hverken for dem eller deres kunder at skulle være på MS's opdaterings tog.
>
> Jeg vil bestemt ikke opfordre til at opgive ligesom dig Martin. Jeg vil
> hellere kæmpe videre og vente til MS når til version Z og med versions nr.
> XP kan der ikke være langt igen ;-)

Jeg har skam ikke helt opgivet, jeg går skam og prøver at stikke lidt til
vores programmører. For jeg vil nemlig gerne bruge min netbank i linux med
Opera, Mozilla og hvad de ellers hedder...

Fik lige en skræmmende tanke...
Om to år sidder vi alle med en browser der er udviklet til hver sin
netbank løsning... (SKRÆMMENDE!)

/Martin
--
Women... can't live with them