Re: [ITPOLITIK] Nu også Lokalbanken... :(

Martin Arendtsen wrote:
> Jeg ønsker personligt selv at kunne bruge min Danske Netbank i linux, men
> pt. giver det da nogle små problemer, men pt. så fungere den da.
> Men I skal under ingen omstændigheder forvente at både Danske, BEC og
> Nordea vil begynde at udvikle netbanker til linux. Det kan jeg sige af
> flere årsager.
Det er da noget være sludder .......
Der er ikke tale om at skulle udvikle netbanker til forskellige platforme,
kun at lave 'bæredygtig' software udvikling.
Det vil sige at følge åbne standarder og gøre det ordentligt !

BEC benytter Java og Stylesheets, mon ikke det skulle være muligt at bruge
Java til det det er lavet til, nemlig platform   U-afhængig program
afvikling ?

BEC mangler kun lidt før at de er på rette vej. Når de har fundet sporet og
alle deres kunder (Banker) kræver at det virker med andet end IE, så vil
jeg godt spå om at det ikke tager lang tid før andre banker synes det er en
god ide at de ikke hænges ud som om at de ikke følger standarder.

> Nu bliver jeg sikkert haglet ned, men pyt med det.
> Som sagt... vil I have en netbank der understøtter linux 100% så skal I
> selv oprette en bank... og selv lave netbanken til dette... Det er jeg
> overbevist om... og jeg er temmelig sikker på at i så fald er I nødt til
> at bruge en løsning der omhandler en nøglefil... Så vidt jeg husker er
> dette nemlig bestemt af enten finanstilsynet eller en anden offenlig
> instition.
Der er vel ikke nogen grung til at 'flame' og 'hagle' kun at fortsætte med
at prøve at banke ind i hovedet på bankerne at det ikke er fornuftigt,
hverken for dem eller deres kunder at skulle være på MS's opdaterings tog.

Jeg vil bestemt ikke opfordre til at opgive ligesom dig Martin. Jeg vil
hellere kæmpe videre og vente til MS når til version Z og med versions nr.
XP kan der ikke være langt igen ;-)

Med venlig hilsen

Per R Laursen

http://www.prl.dk/webbank.html