Re: [ITPOLITIK] Nu ogs åLokalbanken... :(

On Mon, 6 May 2002, Jon Bendtsen wrote:

> tja, efter en rm -rf /
> så er det jo ikke lige "webbanken virker ikke" der er det største
> problem.

Nej men det netbanken jo heller ikke efter en format c:

> Ja, men problemet er at det er forkert at kikke KUN på linux, eller
> KUN på mac. Der skal kikkes samlet på hvor mange kunder der tabes
> ved at de laver deres webbank kun til IE og kun til windows.

Jeg er enig, men de programmører jeg har snakket med siger pt. at hvis de
skulle følge standarterne vil det ikke være muligt at lave de ting Danske
Netbank indeholder... Om det så passer ved jeg desværre ikke, men jeg går
da ud fra de ved hvad de snakker om.
Og hvis jeg skal tage mac opkaldene med, så er vi vel på en 10% af de
samlede opkald.

> [...]
> bruger arch. specifikt, så ville de ikke have det problem.
> Jyske bank kan, så kan de andre banker vel også ??
>
> Uden at have prøvet det så mener jeg godt at sun's java vm findes
> og fungerer til linux, bsd (måske igennem deres linux "emulator"),
> mac og endda windows. Den findes vist i et plugin til IE og til
> netscape, aka mozilla. Hvis webbanken kodes i den java, og de evt.
> html sider der findes bare overholder w3c's standard, så BURDE det
> virke på alle ovenstående platforme. Muligvis kun x86 og powerpc,
> men jeg tror at sun's java vm findes til flere platforme.

Jeps... den findes vist nok til ret så mange platforme.
Og jeg er da enig med dig i, at brug den så vidt som muligt ville være det
bedste, men det gør de altså ikke. (dette kunne så også skyldes de bruger
MS udviklingsværktøjer.)

> Bruger jyske bank nøgle filer ??
> Anyway, det BURDE heller ikke være noget problem at bruge nøgle filer
> bare man bruger sun's java vm.

Jo det gør de, men det skulle også have været på dispentation af før
omtalte offentlige instition.

/Martin
--
Women... can't live with them