Re: [ITPOLITIK] GPL webbank i Tyskland

Jon Bendtsen wrote:

> Så må vi jo bare vise det til BEC også, også lige nævne at siden/selvom
> det er GPL'et, så er der ikke noget i vejen for at de sælger det videre
> til bankerne, som så kan bruge systemet. Men det er i og for sig lige
> gyldigt. Ideen er at vi viser bankerne at det er let at lave java
> platforms uafhængig. Når vi har gjort det, så kan vi jo bede dem forklare
> hvorfor de ikke laver det platforms uafhængigt, og hvorfor de evt, ikke
> bare bruger vores kode.

"bare" er et forbudt ord i IT sammenhænge.

Du står overfor at skulle overbevise BEC om at de skal ændre på mere end 25
bankers setup.

Jeg mener at vejen frem er at få de enkelte banker til at acceptere at det
skal fungere under andre OS end MS, som første skridt på vejen.
Ved at vise dem hvordan.

Derefter, når man er nået så langt, ligger der et pres på bla. BEC om at
deres fremtidige versioner SKAL fungere under andet en MS OS. Fordi
bankerne vil spørge om det, når nye versioner introduceres.

Først her efter er tiden måske moden til at GPL'e dem.

Det nytter ikke noget at vi alle sidder i hver sin krog og finder en metode
til at hutle sig igennem på, vi bliver nødt til samlet at melde klart ud
til bankerne at de har en forpligtigelse her.
De banker som køber løsninger som BEC's er ikke klar over andet end det som
BEC fortæller dem. Derfor at det vigtigt at de også får informationer
andets sted fra, f.eks. Sslug'ere som er kunder hos dem.

Ja jeg kunne skrive side op og ned om dette, men jeg håber at pointen er
klar ;-)

Mvh

Per R Laursen